Zapraszamy 15 listopada (wtorek)o godz. 18:00 do Teatru Brama na spektakl.
Bilety: 10 zł. (do nabycia przed spektaklem) w siedzibie teatru (ul. Zielona Droga)
TROLLGATAN. ULICA TROLLI. , reż. Tomasz Kaczorowski
Teatr Współczesny, Szczecin
Fragmenty recenzji:
Spektakl mocny, na długo zapisujący się w pamięci widzów.
„Dziennik Teatralny Szczecin”
„Trollgatan. Ulica trolli” to umiejscowiony we współczesnej Szwecji traktat o kryzysie tożsamości
Europy. To rzecz o lękach i obawach, które tu w Polsce (jeszcze ?!) obserwujemy w serwisach
informacyjnych - terroryzm, wojna, radykalny islam, kontrasty ekonomiczne, populizm czy
wreszcie emigracja.
„Prestiż – magazyn szczeciński”
Elementem dynamizującym ten – i tak już porywający spektakl – są ponadto rockowe piosenki
(m.in. Nirvany i Led Zeppelin) śpiewane na żywo przez aktorów
„Dziennik Teatralny Szczecin”
Na szczególną uwagę zasługuje język spektaklu doskonale oddający kod otaczającej nas
rzeczywistości. To połączenie komputerowej nowomowy, w której wyrazu „troll" używa się na
określenie intruza (w tym przypadku – emigranta), a przed każdym słowem dodaje się hasztag,
tworzący rodzaj wirtualnej (lecz właśnie – tylko wirtualnej) więzi między rozmówcami z językiem
komunikatu przesyconego informacjami i nadawanego niemal z prędkością światła. Takim
językiem bombardowani jesteśmy przez media, zanieczyszczające nasze umysły pustymi hasłami
czy przerażającymi doniesieniami i tym samym odbierające nam wewnętrzny spokój. Takim
językiem rozmawia dziś ze sobą także pokolenie Facebooka, które nie potrafi już zbudować
prawdziwego dialogu opartego na emocjonalnej więzi. Poprowadzenie całej narracji w tak
specyficznej nowomowie zdecydowanie wzmocniło wydźwięk „Trollgatanu", ukazując, że w
rzeczywistości gęstej od pytań i sprzecznych opinii – paradoksalnie – nikt nie ma czasu ani chęci na
rozmowę.
„Dziennik Teatralny Szczecin”
Sztuka Tomasza Kaczorowskiego to zderzenie mitu ze szwedzką rzeczywistością. To także dyskurs
o problemach współczesnego świata . W czas, kiedy rozstrzygają się losy powyborczej Polski,
Tomasz Kaczorowski i jego „Trollgatan” wpisują się znakomicie.
„Głos Szczeciński”
Wyrazistą wizję sceniczną Kaczorowskiego wspaniale uzupełnia scenografia i kostiumy
zaprojektowane przez Agnieszkę Wielewską.
„Dziennik Teatralny Szczecin”